יום רביעי, 7 בנובמבר 2012


איזה מאמי! האם ה"חמידות" עובדת?

פרסום שעובד על אחד מהאינסטינקטים הטבעיים שלנו, אני קוראת לזה יצר ה"חמידות".
אותו יצר שקיים בכולנו כתגובה למראה של גורים ושאר צאצאים קטנים.
אותו אינסטניקט אנושי (אגב, גם אצל בעלי חיים הוא קיים) שגורם לנו לרגשי אהבה וחמלה כלפי יצורים חסרי ישע.  אותו אינסטנקט טבעי מקורו בהשרדות, נועד לשמור ולהגן על הוולד, לגרום לחיה הבוגרת ממנו לדאוג ולטפל בו.
בפרסום - השימוש ב"חמידות", נרחב. פעמים רבות שימוש כזה נופל ל"קיטש" אך אם הוא נעשה  בטעם ויש רעיון טוב ומקורי מאחוריו - הוא בהחלט יכול לרגש.

למשל, המודעה המתוקה הזו מבנקוק.
מודעת פרסום מקסימה במיוחד לדבק סלוטיפ של חברת  Ogilvy & Mather
אותי זה החמיד ואתכם ?